הליבה של כל סדנה
- יוצאים מתוך “סיפור מסגרת”
- “פוגשים” מדען מפורסם
- בעקבות המדען עורכים מגוון ניסויים ומגלים חוקים מדעיים מפתיעים
- כל משתתף בונה דגם טכנולוגי המיישם את החוקים שהתגלו.
מהו “סיפור מסגרת“?
“מעטפת” או נקודת מוצא לתהליך החקר הבסיסי.
- “מדע סובב עולם” – יוצאים ל”מסע” לארץ אחרת ו”נפגשים” עם מדען ולומדים על קורותיו, מאתרים סוגיה מדעית שבה הוא עסק וממשיכים לניסויים ובנייה.
- “אגדה ומדע בכריכה אחת” – עידוד קריאה באמצעות מדע. קוראים סיפור או שיר. משוחחים על הקטע הספרותי ועל הסופר/משורר. מאתרים בקטע הספרותי סוגיה מדעית-טכנולוגית וממשיכים לניסויים ובנייה.
- “מדע חוגג” – משוחחים על החג וסמליו – לדוגמה משוחחים על חנוכה ומשחקי הסביבון. מאתרים סוגיה מדעית-טכנולוגית הקשורה לסמלי החג. ממשיכים לתהליך החקר.
- “ממציאים כחול לבן” – פעילויות בעקבות המצאות ישראליות פורצות דרך בתחומים שונים.
בכל פעילות מתמקדים בהמצאה אחת. לומדים על הצורך שעורר אותה, על הממציאים ותהליך הפיתוח. מתמקדים בחוק פיזיקלי אחד הקשור להמצאה. ממשיכים לתהליך החקר. - “טיול בארץ בראי המדע” – פעילות מדעית סביב אתרים שונים בארץ. לדוגמה – רכס הטורבינות ברמת הגולן, אורות רבין בחדרה, נמל אשדוד ועוד. מאתרים סוגיה מדעית-טכנולוגיה הקשורה לאתר וממשיכים בתהליך החקר.
- “תלמודו בידו” – שילוב של סוגיות תלמודיות והלכתיות עם מדע וטכנולוגיה. דנים בסוגיה תלמודית או הלכתית. מאתרים את הסוגיה המדעי-טכנולוגית הרלוונטית. ממשיכים לתהליך החקר.
- “שמור על העולם ילד” – שימוש חוזר במארזים, לבניית דגמים. כל הפעילויות הנ”ל.
אולם – הדגמים נבנים מחומרים ממוחזרים.
ניתן להפעיל את הסדנאות במגוון רחב של אירועים, מתכונות ומסגרות. קראו עוד